Combinele New Holland CX5 şi CX6, cea mai bună performanţă cu sistemul unic de batere

Salt la sursă
Author: – REVISTA AGRIMEDIA – ARTICOLE

Combinele New Holland CX5 şi CX6, cea mai bună performanţă cu sistemul unic de batere

Noi standarde de recoltareCombinele New Holland CX5 şi CX6 stabilesc noi standarde de eficienţă şi productivitate, oferă o calitate superioară a boabelor recoltate şi flexibilitate la trecerea de la o cultură la alta.Generaţia CX5 şi CX6, dintr-o privire Fermierii care vor să vadă dintr-o privire principalele caracteristici ale combinelor CX5 şi CX6 au la dispoziţie în acest tabel detaliile tehnice-cheie prin care aceste combine se diferenţiază net faţă de alte modele din aceeaşi clasă existente pe piaţă.Atuuri pentru performanţă, eficienţă şi productivitateFermierii pot alege una sau multe combine din gama CX: CX5.80, CX5.90, CX6.80 sau CX6.90, cu cinci sau şase căişori. Radu Grigoraşcu, specialist de produs al AgroConcept, a sintetizat principalele atuuri ale acestora:

Flux liniar de material de la intrare până la ieşire, fără restricţii, chiar şi în condiţii de recoltă mai umedă;

Sistem de batere format din patru zone de batere, ceea ce facilitează obţinerea de boabe curate şi paie de calitate cu sisteme de reglaj suplimentare: Opti-Thresh si Multi-Thresh;
Grătar secţional la zona de batere, pentru trecerea rapidă de la o cultură la alta;
Sistem de curăţare în triplă cascadă;

Cabină insonorizată şi cu  acces foarte facil la comenzi;

Cel mai mic consum de carburant la combinele din clasa sa existente pe piaţă.

Puteri de 340 CP cu motoarele Cursor 9 şi NefPentru a vedea ce pune în mişcare toate aceste funcţii speciale şi performanţe la cele mai noi standarde din clasa acestor combine, este bine să aruncăm o privire asupra caracteristicilor motoarelor care le echipează. În funcţie de model, combinele CX sunt dotate cu motoare Cursor 9 şi Nef realizate de FPT Industrial. Tehnologia ECOBlue HI-eSCR II care le echipează permite respectarea normelor de poluare Stage 5 şi, fiind un sistem post-tratare separat de motor, facilitează aspirarea doar a aerului curat, fapt ce îmbunătăţeşte performanţele combinelor şi reduce consumul de carburant. Aceste motoare pot dezvolta, la 2.100 rpm şi cu sistem ECE R 120, puteri nominale de 238 CP, 272 CP sau 306 CP.În cazul în care terenul, tipul culturii şi calitatea ei necesită puteri suplimentare, motoarele pot majora necesarul la 258 CP, 300 CP sau 340 CP.

Hedere de mare capacitate pentru orice tip de teren Combinele CX pot fi echipate cu unul dintre următoarele trei tipuri de hedere pentru păioase:

High-Capacity, cu lăţimi de tăiere de la 5,18 m la 7,32 m;

Heavy Duty Varifeed, cu lăţimi de tăiere de la 5,49 m la 7,62 m;

High-Capacity Hillside (pentru terenuri în pantă), cu lăţimi de la 4,57 m la 6,10 m (pentru modelul CX5.90).

Oricare dintre aceste hedere asigură protejarea spicelor şi o alimentare în flux continuu a elevatorului central care, la rândul său, asigură alimentarea tobelor de batere fără gâtuiri şi fără blocaje majore chiar şi în condiţii de recoltă mai umedă. Totuşi, dacă materialul recoltat începe să se aglomereze pe elevator din cauza umidităţii, la combinele CX5 şi CX6 nu trebuie oprit sistemul de batere, ci doar alimentarea cu material. Există un reversor hidraulic cu dublu sens care deblochează elevatorul, apoi se reia alimentarea cu material.Sitele inteligente extrag toate boabeleDar aceste sisteme performante au nevoie la rândul lor de o capacitate de treier pe măsură, iar specialiştii New Holland au echipat combinele CX cu sistem de site fix sau cu autonivelare Smart Sieve, respectiv Autofloat II. O altă echipare care intră în acţiune în această fază este sistemul Opti-Tresh, care facilitează adaptarea la diferitele cerinţe de treier, prin repoziţionarea părţii posterioare a contrabătătorului. Un alt sistem care permite adaptarea combinei la diferite tipuri de cereale sau la gradul de umiditate al acestora este Multi-Thresh.Până acum am parcurs o serie de etape de prelucrare a materialului recoltat şi iată-ne ajunşi la sistemul inovator de curăţare în cascadă triplă Triple-Clean, care oferă o sporire cu 15% a performanţelor întregului sistem de curăţare.În această fază intră în acţiune funcţia specială (optional) din dotarea combinelor CX. Este vorba de Opti-Speed, sistemul de reglare a turaţiei scuturătorilor în funcţie de gradul de înclinare al pantei, la care se adaugă şi acţiunea sistemului Opti-Fan, iar ambele permit extragerea eficientă din materialul recoltat a tuturor boabelor, ce sunt trimise apoi curate în buncăr.La prima vedere par cam multe sisteme în mişcare, iar un operator care încă nu a văzut combinele gamei CX ar putea crede că va pierde ore în şir ca să greseze toate angrenajele. Dar inginerii New Holland s-au gândit şi la acest aspect: punctele de lubrifiere sunt mai puţine cu 37% faţă de cele ale unor combine similare şi sunt montaţi rulmenţi cu lubrifiere pentru întreaga durată de utilizare, care reduc cu 30% timpul alocat gresării.Cabina Deluxe – centrul de comandă al combinelor CX Operatorul care urcă pentru prima dată în cabina Harvest Suite Deluxe ce echipează modelele gamei CX se va simţi cu adevărat ca într-un centru de comandă. În primul rând, el va constata un nivel foarte redus de zgomot şi în timp ce se va aşeza în scaunul deosebit de confortabil va avea o vedere clară şi de ansamblu asupra hederului şi câmpului datorită unei suprafeţe vitrate mari şi a cadrului lat al cabinei. Ca să dea „viaţă“ acestui centru de comandă, operatorul are la îndemână toate comenzile la vârfurile degetelor datorită echipării cu noua consolă laterală dotată cu maneta multifuncţională CommandGrip. Şi pentru că suntem în era digitală, operatorul are la îndemână şi monitorul cu ecran tactil IntelliView IV, cu diametru de 26,4 cm. Prin atingerea unor simboluri simple şi prin setări intuitive de pe acest monitor se pot selecta o serie de comenzi, inclusiv lubrifierea unor angrenaje sau acţionarea reductorului hidraulic pentru eliberarea elevatorului central de eventuale blocaje, scutindu-l astfel pe operator să coboare din cabină.

mai 24, 2021

Comentariile sunt închise.