Cum rezolvăm problema produsului românesc? Soluția Ministrului Agriculturii

Salt la sursă
Author:

Ionuț Fîntînă

– Stiri agricole – AGROTV

Problema produselor românești din marile magazine este una bine-cunoscută. Atât fermierii, cât și consumatorii care trec pragurile marilor magazine, știu că produsele românești își fac cu greu loc pe rafturi printre cele venite din import, lucru care se reflectă și în deficitul balanței comerciale cu produse agroalimentare, care crește de la an la an.
În acest context, autoritățile din România trebuie să vină cu măsuri prin care să-i ajute pe micii producători români să-și poată vinde produsele. Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, a vorbit despre acest subiect într-un interviu acordat TVR Cluj, unde a identificat trei direcții de acțiune prin care poate fi rezolvată această problemă.
”Sunt trei direcții de acțiune ca să rezolvăm această problemă. În primul rând, din punct de vedere administrativ, noi, prin Directiva practicilor comerciale neloiale, pe care o s-o punem în aplicate până în mai, vom încerca să aducem pe picior de egalitate relația contractuală dintre micul producător și marele comerciant. Trebuie spus că, în România, micul producător este român, iar marele comerciant nu este român”, a precizat Oros.
A doua componentă a acestui plan este reprezentată de asocierea fermierilor, care va fi stimulată consistent și în viitorul Plan Național Strategic, prin care fermierii din cooperative vor putea beneficia de finanțări mai mari din fonduri europene.
”Apoi, vom stimula în continuare aceste forme de asociere care sunt cooperativele, astfel încât pe toți producătorii și procesatorii mici să-i ajutăm să devină rentabili. Am deschis linii de finanțare pentru această zonă. Toate cooperativele au o intensitate de sprijin cu 20% mai mare decât un agent economic sau un fermier care se prezintă singur să acceseze o măsură”, a explicat ministrul agriculturii.
Potrivit șefului MADR, indiferent de măsurile de sprijin pe care le adoptă autoritățile și eforturile făcute de fermieri, cea mai importantă componentă în acest lanț este consumatorul. În viziunea sa, consumatorul român trebuie educat să caute și să cumpere produsele românești.
”Apoi, cel mai important lucru, în afară de organizarea pe care o face fermierul și ceea ce se poate face din punct de vedere administrativ ținând cont că suntem în UE, rolul cel mai important îl are consumatorul. Dacă noi toți, consumatorii conștienți și îngrijorați de ceea ce se întâmplă cu produsele românești, vom spune acasă și la școală la copii că cele mai bune produse sunt cele românești și vom căuta în magazine produsele românești, vă spun eu că toate magazinele, indiferent de mărimea lor sau de acționariat, vor căuta să le aibă pe rafturi.
Acest lucru se întâmplă în toate țările membre. Este vorba de educația consumatorului. Noi trebuie să le spunem copiilor noștri să consume produse sănătoase, produse proaspete și produse românești, pentru că sunt mai bune”, a mai precizat Adrian Oros.

martie 15, 2021

Comentariile sunt închise.